Ten geleide

De belangstelling voor meditatie wordt de laatste jaren steeds groter. We worden overspoeld met meditatie technieken, cursussen en retraites. Wat is er aan de hand, vanwaar deze explosieve groei? Is het onze moderne samenleving, waar uiterlijk vertoon hoogtij viert? Ontstaat er een groeiende onvrede over dit eenzijdige zicht op de wereld? Zijn mensen op zoek naar een andere zienswijze tav het leven? Verlangen we om meer evenwicht te scheppen tussen onze innerlijke- en uiterlijke wereld? Willen we weer leven in harmonie met de natuur in plaats van dwars tegen haar in te gaan? Helaas moet ik het antwoord schuldig blijven.Waarom ik ben gaan mediteren? Omdat ik niet voldoende antwoord meer kreeg op de vragen die telkens in mij opkwamen. Vragen zoals: Waarom ben ik geboren? Waarom leef ik eigenlijk? Waarom lijdt ik? Wat is het doel, de zin van mijn leven? Waarom ga ik dood? Of ik ondertussen antwoord op mijn vragen heb gekregen? Nee dat niet, maar meditatie heeft wel meer vervulling aan mijn leven gegeven. Met deze site wil ik de belangstellende lezer wijzen op een aantal valkuilen die zich bij het beoefenen van meditatie kunnen voordoen en de innerlijke houding die je daar tegenover aan kunt nemen. Ik wens u veel plezier en inspiratie toe.